ikona-telefon 605 828 838
Máte dotaz?

Sledujte nás

ANEBOO | JAK POZNAT KVALITNÍ WEB?

kvalitní
webové
stránky

MÁTE KVALITNÍ WEBOVÉ STRÁNKY?

ÚVODEM

Často se nás při našich konzultacích ptáte, co vlastně znamená pojem „správně nastavený web“ a jak laik pozná, že tomu tak skutečně je a zaplatil za dobře odvedenou práci. Na tuto otázku nelze říci jednoznačnou odpověď, jelikož potřeby klienta se případ od případu liší. Pokusíme se vám dnes ale v 6 bodech shrnout, na čem je třeba od samotného základu stavět.


1. UMĚNÍ ZAUJMOUT – GRAFIKA WEBU

V první řadě musí umět stránka návštěvníka zaujmout. Pokud se tak nestane, váš potencionální zákazník v 99% případů ze stránky do pár vteřin odchází. Základem by tedy měl být poutavý grafický motiv, doplněný např. nějakým výstižným mottem. Návštěvníkovi musí být na první pohled jasná vize a poslání firmy, to, čím se firma na trhu zabývá a jak se prezentuje. Říkáte si, jak si tohle ověřit. Jednoduše. Poproste svého kamaráda, známého, kohokoliv, kdo není zasvěcený do vašeho podnikání. Ukažte mu vaše webové stránky na 5 vteřin, poté hned vypněte a zeptejte se ho, co si zapamatoval. Sami pak snadno posoudíte, jak je pro vás daná věc klíčová a důležitá.

Jak má vypadat profesionální logo?

2. NELEKEJTE SE POJMŮ UX A UI DESIGN

Pod těmito pojmy se neskrývá pouze přehledná, čistá a pro návštěvníka příjemná grafika, ale také celá funkčnost stránek, to, jak se stránky návštěvníkovi ovládají. Když lidé stávají před složitými rozhodnutími nebo otázkami (Co prodáváte? Na co mám kliknout? Kde je kontakt?) většinou se cítí nepohodlně a ze stránek odchází ke konkurenci. U stránek rozhodně platí moudro, že v jednoduchosti je síla.

Více o UX a UI designu?

3. DŮLEŽITÉ INFORMACE – OBSAH WEBU

Kvalitní obsah je základem celých stránek a nekvalitní texty vám mohou způsobit větší škody, než si mnohdy sami uvědomujete. Lidé v dnešní době web nečtou, oni projíždí a skenují. Hledají očima něco zajímavého, něco, co se přibližuje tomu, co hledají, očekávají. Jakmile tohle najdou začnou teprve číst nebo kliknou na odkaz. Vaše stránka rozhodně nezaujme nějakým stálodlouhým vyprávěním o vašem produktu, ještě propleteným marketingštinou, které nikdo nerozumí a nezajímá ho. Snažte se ukázat spíše výhodu produktu, jak ho mohou použít, jak jim usnadní život. Buďte víc otevření a dejte všemu svoji vlastní tvář.


4. NEZAPOMEŇTE NA SEO

Tento bod z velké části souvisí s předchozím. I díky kvalitním a originálním textům s vhodně zvolenými klíčovými slovy se můžete dostat na přední příčky vyhledávačů. Moderní a správně nastavené SEO je o získávání kvalitní návštěvnosti z přirozeného vyhledávání stránky. A co je to kvalitní návštěvnost? Pro eshop taková návštěva, která končí kliknutím na „potvrdit objednávku“, pro jiné firmy to může být registrace, poskytnutí emailu,… Abyste se však dostali na přední pozice, budete muset přiložit ruku k dílu. Na vašem webu by měl pravidelně přibývat nový a kvalitní obsah, web nesmí, jak se říká zakrnět. Proto je dobré mít u webu nastavený redakční systém nebo využívat firemní blog, kam budete pravidelně přidávat zajímavé informace a novinky o vás.


Jaké náležitosti by mělo mít logo?

5. NÁVŠTĚV Z MOBILNÍCH TELEFONŮ STÁLE PŘIBÝVÁ

I když to mnoho z vás vůbec netuší, google při aktualizaci nastavil vyhodnocování zobrazování i na základě mobilní optimalizace webu a stránky které jsou upraveny pro mobilní telefony posouvá dopředu. V praxi to tedy znamená to, že pokud váš web nesplňuje responzivní zobrazení, je dost možné že vás bude google prostě ignorovat. Navíc čím dál více návštěv přichází právě z mobilního telefonu a doba je moc pohodlná na to, aby lidé chtěli složitě zoomovat, scroolovat a hledat to, co na jiných, optimalizovaných stránkách najdou třikrát rychleji. Proto si na začátku spolupráce vždy upřesněte, aby váš web byl správně optimalizovaný. Pomůže vám to více, než si myslíte.


6. RYCHLOST NAČÍTÁNÍ WEBU

Opět nárok téhle uspěchané doby, kdy trpělivost lidí je čím dál menší a tomu se musí přizpůsobit i vaše stránky. Načtení webu do 100 milisekund se požaduje za okamžitou reakci. Do jedné vteřiny už poznáme prodlevu, ale neodcházíme. Pokud se web nenačte do 5 sekund ztrácíme pozornost a máme tendenci odejít. Pokud si tedy lámete hlavu z návštěvností udělejte si tento krátký test a zkuste načíst vaše webové stránky, rychle zjistíte, jak v tomto kritériu obstojíte.