ikona-telefon 605 828 838
Máte dotaz?

Sledujte nás

ANEBOO | FIREMNÍ LOGO A JAKÉ MÁ BÝT?

FIREMNÍ
LOGO
DESIGN

JAKÉ MÁ BÝT LOGO?

CO JE KVALITNÍ LOGO

Potřebujete pro svoji firmu nové logo, ale nevíte, kde začít? Připadá vám, že v trendech se zrovna dvakrát neorientujete? Právě vaše logo vás bude prezentovat. Bude to to první, co lidé uvidí ve spojení s vaší firmou. Jak ale poznat správné logo? Takové, které si zákazník okamžitě spojí se značkou a kvalitní prací, kterou odvádíte?


CO MUSÍ LOGO SPLŇOVAT?

Správné logo by mělo splňovat 4 základní body. Mělo by být:

Bohužel znát tyhle 4 body úplně nestačí. Pokusíme se vám tedy nějak nastínit na co si dát pozor a na jaké věci se zaměřit.

Jak má vypadat profesionální logo?

V JEDNODUCHOSTI JE SÍLA

Logotyp musí být čitelný a jednoduchý, čím jednodušší tím lepší a snadno zapamatovatelné, navíc nadčasové. Neříká se nadarmo že v jednoduchosti je síla. Představte si, že návrh, který vám grafik předloží musíte využít v jakékoliv velikosti. Jak bude logo čitelné, když ho zmenšíte na velikost poštovní známky a jak bude vypadat na velkém reklamním poutači u města?


NÁPAD NAD ZLATO

Dalším důležitým milníkem je samotný nápad nebo myšlenka. Součástí loga by měl být nějaký unikátní tvar nebo rozvržení písma. Při návrhu loga by vám mělo být vysvětleno jak grafik k symbolu, tvaru, celému návrhu došel. Logo jako celek musí dávat smysl, musí v něm být odraz toho, co děláte. Na tohle ale pozor, znáte například telefonního operátora, co má v logu mobil? Stejně tak firma vyrábějící boty v logu botu nemá.

NEPODCEŇUJTE BARVY

Zaměřte se na použité barvy. První, co člověka praští do očí jsou právě ony a nikoli název. Určitě se vám již stalo, že jste si nemohli vzpomenout na jméno firmy a přemýšleli jste: Je to červené logo, tučná písmena,… Psychologie barev je již známá, i když složitá studie. Každá barva na člověka působí jinak, každou barvu si ať už vědomě či ne pojíme s různými emocemi či v náš vyvolává nějaký dojem. Určitě tedy nezvolíte černé logo pro školku stejně tak jako pro pohřební službu růžovou. Ptáte se jaká barva je tedy ideální? Nejprve si musíte uvědomit, jak chcete, aby vaše firma na zákazníky působila. Pokusíme se vám to vysvětlit na pár příkladech. Červená, barva světových firem jako je Red Bull, Disney a Coca Cola. Červená Tato barva prezentuje energii, akci, radost, veselí, odvážnost ale také lásku a vášeň. Modrá barva naopak prezentuje bezpečí, klid, upřímost a sílu. Určitě nemusíme připomínat např. Facebook, Twitter nebo automobilku Ford. Žlutou barvu si pro své logo volí firmy jako McDonalds, nebo čerpací stanice Shell. Tato barva je barva optimistická, veselá, je to barva pohody, hravosti, která vyjadřuje ale i určitou logiku a sebevědomí. Další velmi využívaná je zelená, působí čistě a svěže, vyjadřuje klid, jistotu a rovnováhu, reprezentuje růst, přírodu a zemi. Zelené logo používá například značka Starbucks, Greenpeace nebo řetězce Subway. Ptáte se, co poté symbolizují více barvená loga, které používají světové firmy Google, Microsoft, E-bay, NBC a další? Takové logo reprezentuje pozitivní energii, hravost, odvahu. Zajistí vaší firmě ale i určitou neomezenost a záběr na více než jeden kanál. U výběru takového loga ale nezapomínejte na smysl a ucelený dojem. Náš tip je nechat si zpracovat i jednobarevnou variantu, zajistíte si tím jistotu možnosti využití na různých barevných podkladech či přímo vašich výrobcích.


Jaké náležitosti by mělo mít logo?

NA ZÁVĚR

Připadá vám to najednou jako moc informací? Je to tak, výběr loga není jednoduchým úkolem. Trendy se stále mění. Jak vybrat něco co zaujme a bude dobře prezentovat i za 20 let, když nemáme křišťálovou kouli. Pokud jsme vám tímto ještě více zamotali hlavu, nebojte se, využijte náš kontakt, ptejte se, dohodněte si s námi konzultaci a vyberte pro vaši firmu to nejlepší řešení